Em vaig despertar a les 5:30h després d’haver dormit només 5 hores per no tenir prou son la nit anterior. Tot i així em vaig despertar prou be suposo que per no portar cansament acumulat.

Aquest dia aniria cap a Krabi Town on només hi passaria una nit ja que l’endemà marxaria cap al Golf de Tailàndia i el bus que agafaria sortia de Krabi a les 7 del matí, per lo que volia ja dormir aquella nit a Krabi.

Em passarien a recollir a uns 100 metres de l’hotel en minivan en principi a les 8:30h, tot i que recomanaven estar-hi 30 minuts abans ja que és una minivan que va recollint als passatgers per diferents punts, per lo que no es pot saber l’hora exacte a la que arriben. Així que per evitar problemes, a les 8 ja volia estar al punt de recollida encara que hagués d’esperar una hora. Millor això que no pas que arribin i no hi siguis, i de fet amb aquestes minivans sempre és el mateix, l’hora de recollida és una franja i no una hora exacte, com és evident.

Em vaig prendre el cafè, em vaig dutxar, vaig mirar correus, vaig acabar de guardar-ho tot a la maleta i a les 8h anava a fer el checkout. Però quan vaig arribar a la recepció allà no hi havia ningú tot ique estava tot completament obert, la porta del carrer oberta i tot a la vista, tot i així, cridant i tot, no va aparèixer ningú. Aixíq ue vaig deixar les claus de l’habitació sobre la taula i vaig marxar.

A les 8:05h ja era al punt de recollida i allà a esperar. A les 8:25h, un noi d’una caseta d’informació turística que hi havia allà mateix emv a dir que seiés en un banc d la pròpia oficina. Em va preguntar on anava i em va dir que per allà normalment passaven a les 8:40h. EL noi va ser molt amable perque fins i tot va netejar el banc on vaig seure ja que estava tot moll de tanta plujaq que queia allà.

I efectivament, cap a les 8:45h va arribar una minivan que va entrar al carrer per on se suposava qeu havia d’entrar per anar a recollir-me, em vaig aixecar per a parar-la, li vig ensenyar el bitllet des del mòbil i efetivament era aquella minivan. Em vaig acomiadar del noi de l’oficina de turisme, vaig pujar a la minivan i vam marxar.

Dins només érem 4 o 5 persones. Jo pensava que potserja no s’opliria mes, però que va. a menys de 50 metres d’allà ja va tornar a parar per a recollir una parella que portava un munt d’equipatge. la van no estava preparada ni per portar una maleta, de fet no tenia ni maletero, les maletes anàven quedant ocm podien per terra ig a sota dels seients, per lo que encabi tot el que portaven aquells va ser complixadíssim. I aquí no acabava encara havia de recollr 3 o 4 persones mes tot i que aquestes ja semblaven locals i no portaven tant equipatge com portàvem els altres. Al final tota la minivan pleba i maletes per tot arreu, de fet per a baixar havies de fer un munt de maniobres per no trepitjar-ne cap.

Igual que a l’anada, vam pujar al ferry per a passar a la part continental i seguir el camí cap a Krabi Town. Cap a les 10:30h arribàvem a l’aeroport de Krabi on deixava els primers passatgers, i a partir d’allà ruta per Krabi per anar deixant a tohom. Jo vaig ser el penúltim i de fet em va preguntar on em deixava tot i que jo ja havia especificat un punt al fer la reserva. De totes maneres quan m’ho va preguntar ja hi érem molt a prop. Em va dir que seiés davant per anar-li indicant i en 3 minuts ja hi érem.

Vaig baixar, ens vam acomiadar i vaig caminar els 50 o 100 metres fins l’hotel ja que el GPS havia reaccionat tard i li vaig dir al noi que parés quan ja ens havíem passat. Em va costar una mica trobar l’hotel, crec que a Google Maps estava ubicat uns 10 metres mes enllà. El noi d’una perruqueria em va veure pasar i mirar i va sortir per preguntar-me si volia tallar-me els cabells, li vaig dir que no, que estava buscant un hhotel. Aleshores va sortir un altre senyor preguntant quin, li vaig dir RC Apartments i em va assenyalar un edifici a l’altra banda del carrer. Jo li vaig fer cas i hi vaig anar pero sense esperar que fos allà, i efectivament, era allà. Doncs encara sort que m’ho va dir perqupe sinó ves a saber quant hauria tardat en trobar-lo tot i tenir-lo a la vista. Aquestes ajudes inesperades et salven d’estar una bona estona donant voltes.

Vaig entrar i vaig fer el checkin en 2 minuts, doncs només vaig ensenyar el comprovant de la reserva i el passaport i com que ja estava pagat la noia em va donar la clau de l’habitació i vaig pujar directament.

L’habitació era molt millor del que m’esperava. Per començar no recordava que tenia bany propi, però a mes tenia TV, nevera amb congelador i fins i tot cafetera. A part d’una taula per menjar i un escriptori. De fet aquesta era l’habitació mes completa a la que havia estat fins ara, tot i que no massa mes que l’anterior, la de Koh Lanta.

Vaig deixar les coses, vaig mirar com anar al temple d les Coves del Tigre (tot i que finalment no hi vaig anar) i vaig sortir a donar una volta. El Temple podria estar be ja que permet gaudir d’una vista de 360ºC des d’un punt elevat de bona part de la provincia de Krabi, però era molt lluny i a mes s’han de pujar 1200 graons, i tot plegat amb una calor insoportable.

En comptes d’això vaig anar a dinar a un restaurant un bon peix ja que el dia anterior m’havia quedat amb ganes de peix o marisc. Vaig anar caminant cap amunt pel mateix carrer de l’hotel per on hi havia un restaurant cada 5 metres fins que en vaig veure un on tenien peixos grans i sencers fets com a la barbacoa. Primer els vaig mirar i vaig seguir caminant, doncs volia esperar una mica ja que tot just eren les 13h, però com que ja feia hores que m’havia despertat i tenia molta gana, vaig tornar enrere, vaig preguntar el preu del peix i vaig entrar. El peix eren 150 bats, evidentment força mes car que altres plats, però ja feia dies que era a Tailàndia i que veia aquests peixos, i tot i que el peix no és el que mes m’agrada, aquest està molt bo i mes de la forma que el fan.

A part del peix vaig demanar arròs fregit amb pollastre, picant com sempre. Em van portar el peix amb la pell ja separada i vaig començar a menjar-lo. Estava molt bo, molt torrat i amb sal grossa que li donaven encara mes gust.

Va ser segurament el dinar mes abundant que havia fet fins aleshores, doncs normalment el dinar seria el plat d’arròs amb pollastre. Tot i així seguia sent un dinar amb poques calories com acostumen a fer els asiàtics, complet però poques calories.

Vaig dinar molt be i tot estava molt bo, realment necessitava ja menjar una mica de peix. Vaig anar a pagar i al noia del restaurant em va preguntar d’on era, responent-li que d’Espanya però que encara tardaria 3 mesos en tornar-hi. Es va quedar prou sorpresa.

Un cop a l’Hotel vaig intentat no dormir però va ser impossible. Portava hores despert després d’haver dormir només 5 hores i havent menjat més que qualsevol altre dia a Tailàndia. Això sí, a la que em vaig despertar un moment i m’havia adonat que m’havia adormit, ja em vaig aixecar. Eren les 16:30h, em vaig dutxar i vaig sortir a donar una altra volta.

Encara vaig intentar anar al temple però de nou es feia massa dur. Als 20 minuts de fer camí vaig desistir. A més quasi arribaria ja de nit a la base del temple, i cal tenir en compte que un cop allà s’havien de pujar els 1200 graons. Així que vaig passejar una mica per Krabi.

La ciutat realment no té res especial tal com ja havia llegit per Internet. Es una ciutat d’uns 50000 habitants i amb pocs turistes, doncs bàsicament s’utilitza pel mateix que jo, de punt de sortida a altres destins. Tot i això a mi m’agrada veure ciutats tipiques del pais, amb poc turisme i on es pugui apreciar la vida local, i Krabi ho és.

Així que vaig estar passejant fins les 19h, vaig comprar menjar per sopar i una mica pel trajecte de l’endemà a un 7eleven, on per cert em va atendre una noia que semblava nova i suposo que per fer les coses bé, em va acomiadar de la forma típica tailandesa, baixant el cap però amb els.palmells de la mà Units, a més d’una manera molt pronunciada que encara no havia vist. Quan ja tornava a l’hotel vaig passar per davant del restaurant on havia dinat i la noia es va aixecar per saludar, tal com es habitual, baixant el cap. Tot plegat es d’una amabilitat extrema.

A l’Hotel em vaig prendre una cervesa mentre preparava i comprovava tots els bitllets per l’endemà, bus, ferris i hotel i cap a les 20h vaig tornar a sortir a donar una volta per cansar-se una mica més ja que sino aniria a dormir massa tard.

Vaig caminar un a estona pel carrer de l’hotel que era un carrer portant i tenia llum suficient, però a la que vaig començar a anar per carrers secundaris la llum ja era inexistent. Es fa realment complicat caminar així, almenys aquí no hi havia bassals fangosos com a Koh L’Antàrtida, això sí, moltíssims restaurants i fins i tot el mercat nocturn amb més restaurants i música en directe. Es realment impressionant la quantitat de restaurants i llocs ambulant de menjar que hi ha per tot arreu, suposo que molts gent no menja mai a casa i per tant hi ha una gran demanda. Per l’O que l’olor de tot tipus d’espècies es continua.

Abans de les 21h ja tornava cap a l’Hotel per sopar. Fideus amb un tipus de peix en llauna que havia comprat mentre mirava primer notícies del 324 i després La que se avecina. I cap a les 22:30h a dormir doncs l’endemà maixé Cària cap a les 4 de la matinada per anar ja al Golf de Tailàndia. Primera parada Koh Tao.

error: Content is protected !!