Va seguir plovent tota la nit i quan em vaig despertar seguia plovent. Lo bo del hostel es que estava molt ben ubicat, al centre de Cancun, per lo que almwnys el que volia veure de Cancun ho podria veure prou rapid i caminant. Vaig esmorzar l esmorzar continental i vaig esperar una estona per si parava una mica, doncs plovia moltissim.

Capba les 12 seguia plovent perobsemblava que parava una mica, aixi que vaig agafar la jaqueta impermeable i a donar una volta. Tenia almenys 3 llocs pensats per veure, i dos d ells em quedaven a nomes 5 minuts del hostel. Primer vaig anar a la plaça Palapas, la plaça principal de reunio dels residents, ja que quedava de cami on vaig dinar elndia anterior, i si no trobava res millor pensava dibar alla. Pel cami vaig anar mirant botugues i restaurants, doncs n estava ple, pero la veritat que cap restaurant em deia mes que elndelndia anterior. Vaig arribar a la plaça i tot i que era dissabte i hi havia moktes botiguetes estaven totes tancadesi la plaça deserta. Entre aizo i que plovia feia pena. Aixi que vaig fer un parell de fotos i vaig seguir cap al restaurant donant una mica de volta per veure i passejar una mica per Cancun.

Vaig arribar al restaurant cap a les 13h i ja vaig dinar, doncs havia esmorzat a les 7 i ja tenia gana, i mes de tacos i del menjar mezica en general que esta bonkssim. A mes a mexic no calia controlar tant perque per 3€ pots dinar.

Després de dinar, encara plovia una mica, així que només vaig anar fins la fuente del Ceviche, un dels llocs central  d’obligada visita de Cancún. A mes, i com em vaig enterar l’endemà, lloc de celebreació per a les victòries de futbol. Un cop vist, cap al hostel a descansar i esperar a que parés de ploure del tot.

Cap a les 17h ja quasi no plovia i vaig anar al Mercado 28, el mercat mes famós i conegut de Cancún, i no és per menys, gran, amb tot tipus de botigues, molta gent i pintoresc. Vaig donar una volta per tot el mercat i fins i tot em vaig desorientar, doncs te un munt de caminets que al final ja no saps ni on estàs. Volia anar a comprar algo demenjar al Chedraui, pero allà mateix hi havia el Super AKI, no tan gran pero quasi, així que ja vaig aprofitar i vaig fer la comra allà. per uns 5€ 3 bosses de menjar, cerveses i aigua (molt diferent a EEUU que amb només una bossa ja et gastes $20). Vaig deixar la compra a l ‘habitació i en poca estona ja vaig sortir a sopar.

Quan sortia, el senyor americà em va tornar a enganxar per banda a aexplicar-me coses que ja ni recordo. Quan vaig tenr l’oportunitat vaig sortir del hostel. Per sopar volia anar a un petit restaurant, molt típic mexicà, on vaig veure que feien quesadillas per menys d’un euro. Per anar-hi havia de passar per la Plaza Palapas on ja hi havia anat pel matí, i la sopresa va ser que havia canviat completament. ara era tot obert, un munt de gent, i miniauto de choques pels nens l mig d la plaça, a mes de música en viu. Literalment semblava una altra plaça.

Vaig estar-hi una estona i vaig seguir fins al lloc on volia sopar. Vaig demanar dues quesadillas, una de chorizo prensado i una altra de tinga de res. estaven boníssimes. Al acabar vaig tornar a la plaça i m’hi vaig estar mes estona, donant una volta per totes les paredetes. Va ser aleshores quan vaig veure que nhi havia un munt de menjar i que podria haver sopat allà. Així que ja vaig fer una inspecció amb la intenció de tornar-hi l’endemà a sopar-hi. Vaig quedar-m’hi una bona estona perque aquella plaça és dels habitants de Cancún, és allà on es reuneixen i pràcticament tothom és local, sense guiris. És en llocs com aquests on palpes de veritat la vida local en una ciutat tan turística com Cancún. a gent ballava al costat de les taules on sopaven al rtme de la música en viu, les families amb els nens al mig de la plaça, gent passejant mirant les paredetes,… A mes vaig tenir sort perque era dissabte, per lo que la vida a la plaça era total, el millor dia per visitar-la. M’hi vaig quedar fins cap a les 21h i ja vaig anar cap al hostel, doncs l’ndemà tenia la intenció d’aixecar-me cap a les 5 del matí per anar a la zona Hotelera.