Em vaig despertar poc després de les 6 del matí havent passat probablement la millor nit des de que era a Tailàndia. Tot i que només vaig dormir 6 hores les vaig dormir molt be. El tema és que a mi la llum del dia em molesta força per dormir i em desperta, i a diferència d’Espanya, en cap mes país he vist persianes a les finestres, permetent l’entrada de llum solar ja des de primera hora del matí. Així que tocava seguir l’horari solar.

Com cada matí, em vaig preparar un cafè, vaig escriure el diari, mirar correus, algun tema laboral i finalment dutxar-me. Tenir aquella connexió a Internet tant ràpida era tota una novetat en aquell viatge per lo que vaig aprofitar per fer còpies de seguretat totals de totes les fotos i videos, i dic totals perquè tot i que ja en feia diàriament amb Google Fotos, aquestes no es guarden en la mateixa resolució, per lo que ara les vaig guardar totes en un servidor propi en resolució original. Un munt de megues es van pujar en poquíssims minuts.

A les 9h vaig sortir a passejar per la platja de just davant l’habitació, doncs només l’havia vista una mica el dia anterior però ja de nit. A mes, a les platges encarades a l’oest va molt be anar-hi pel matí ja que el sol les il·lumina be però no hi toca directament, per lo que la calor no és tant forta però per contra la imatge que queda és perfecta. Igual que a Koh Tao, aquí també semblava que la marea havia baixat, doncs una part de la platja encara estava molt molla.

La platja era la de Haad Yao, una de les mes boniques de Koh Phangan. Molt tranquil·la i amb bungalows a primera línia, junt amb terrassetes de massatges o la meva pròpia habitació. Tot plegat darrere les palmeres i amb una aigua a una temperatura tant agradable que fins i tot jo m’hi banyava.

Al cap d’una estona vaig tornar a l’habitació per mirar com anar a la Full Moon Party que era l’endemà i encara no tenia clar com anar-hi. La Full Moon Party és una de les festes mes famoses i mutitudinàries del mon. Se celebra al sud d’aquesta illa a cada nit de lluna plena, tot iq ue evidentment és a les nits d’estiu quan hi ha mes gent, per lo que jo hi aniria probablement en una de les millors de l’any.

Hi podia anar de vàries maneres. Una seria llogant una moto tot i que pràcticament ja ho havia descartat perquè les agències em demanarien el permís de conduir internacional, que evidentment no tenia. A mes, tots els blogs i foros, la primera recomanació que fan és no anar-hi en moto. Així que les opcions es limitaven a buscar algun taxista i negociar un preu o be algun servei de transfer dels molts que hi havia per anar a la festa. El tema del taxi em preocupava una mica quedar amb algun i que a l’hora acordada no aparegués per estar fent altres viatges cobrant mes o simplement per oblidar-se’n, ja que aquesta nit tenen molta feina. Així que vaig anar buscant per les diferents agències de la zona on estava el meu resort, que de fet només n’hi havia 3 o 4, i mirar a quin preu oferien el transport d’anada i tornada a la Full Moon Party.

A la primera que vaig preguntar estava, literalment, a 20 metres de les escales que donaven accés al balcó que anava a la meva habitació. Hi vaig entrar perquè a la mateixa paret ja hi havia un cartell on hi posava “Full Moon Party Tickets”. La dona de dins, una dona gran però molt amable, va dir un “Hallo”, vaig contestar dient el mateix i vaig entrar per a preguntar per aquells tiquets. Era un servei de transfer en minivan que et recollia allà mateix, a 20 metres de la meva habitació, et deixava a la Full Moon Party i fins les 6 del matí et podia tornar allà mateix. El preu total era de 350 bats, 10€, mes barat del que creia, doncs cal tenir en compte que el meu hotel estava pràcticament a l’altra punta de l’illa, i mirant per Internet pensava que com a mínim serien uns 400 bats anada i tornada. De fet eren 200 bats cada trajecte, però al reservar anada i tornada quedava en 350. Cal tenir en compte que el meu hotel estava a mes de 20 quilòmetres de la plata on es fa la festa, la Haad Rin, per lo que 5€ per trajecte estava molt be i mes tenint en compte que era per anar a la Full Moon Party, dia en què tots els transports son mes cars de lo habitual.

Després vaig anar cap al 7-eleven, ja a la carretera, on hi havia alguna agència mes, però la veritat és que no oferien servei de transfer a la Full Moon Party, doncs es dedicaven a fer tours per l’illa, snorkelling i coses similars, per lo que al final en aquell moment ja quasi que tenia totalment decidit que agafaria l’opció del costat de l’hotel. A mes quasi que seria com un taxi, doncs em deixarien a l’agència però és que l’agència es podria dir que està dins de l’hotel. Cal tenir en compte que aquell hotel era com un resort, amb bungalows i edificis repartits per tota una zona quedant camins i la platja per enmig, és a dir, no era un edifici, sinó una sèrie de casetes repartides per tota la zona. I l’agència quedava enmig de tot plegat.

Després, i ja que estava al costat del 7-eleven, vaig anar a comprar el de cada dia, aigua, una cervesa i el sopar. Vaig tornar a l’hotel a prendre’m la cervesa al balcó, doncs era com una terrassa de restaurant a primera línia de mar, una meravella.

A les 12h, després de prendre’m la cervesa, vaig anar a fer l’esmorzar-dinar, o brunch com posava a la carta de l’hotel (zona turística total) ja que com a osta de l’hotel tenia un descompte del 20% cosa que feia que al final em surtís mes barat que al restaurant del dia anterior i a mes el restaurant de l’hotel era una terrassa a la mateixa platja, per lo que les vistes mentre dinaves eren fantàstiques. A part d’estar a escassos 100 metres de l’habitació.

Vaig seure en una taula a la banda de la terrassa que donava al mar i vaig demanar “Omlette Veggie Style with rice”, que en aquell moment no sabia que era, be, el “rice” si, però la resta no, però un dels propòsits del viatge era provar tots els plats que pogués, i aquest encara no l’havia provat. Va resultar ser una espècie de truita, contundent, d’almenys 2 ous, farcida de verdures i carn, i tot plegat acompanyat d’arròs, i com no, cogombre, que en posen a tots els plats. Era un plat realment contundent, de fet segurament el que em va deixar mes ple des de que era a Tailàndia. El preu final 80 bats, un bon preu tenint en compte el plat i sobretot la zona. Evidentment això per mi ja era el dinar.

Cap a les 13h tornava a l’habitació caminant els prop de 100 metres per la platja per a fer la migdiada de dues horetes ja habitual. Si no dormís aquestes dues hores n’estaria 4 o 5 cansat i sense ganes de fer res, però en canvi, després de dormir 2 hores, m’aixecava perfectament be tal com si el dia comencés de nou.

A les 15h aproximadament em despertava, em prenia un cafè, escrivia el diari, em dutxava una altra vegada, etc. Eren com dos dies en un de sol.

Per la tarda, ja quasi decidit que aniria a la Full Moon Party amb l’agència del costat de l’hotel, vaig estar mirant consells per anar a la festa a varis blogs i foros. I sort que ho vaig mirar, perquè hi ha algunes coses a tenir en compte. Per començar hi van 30.000 persones, cosa que no tenia ni idea que hi anés tanta gent. Altres recomanacions que feien a quasi tots els blogs era no anar amb xancletes per la quantitat d’ampolles que acaben a la sorra de la platja, no portar el passaport pels robatoris, que n’hi ha molts. A mes, no acceptar mai drogues de ningú, doncs molts son policies que després et detenen o et demanen un suborn astronòmic. Les penes a Tailàndia per consum de drogues son altíssimes. La majoria també recomanen no anar-hi en moto degut a la quantitat d’accidents que hi pot haver ajudat per la dificultat del camí que porta fins la platja.

Cap a les 18h vaig sortir a donar una volta i anar a la platja a veure la posta de sol, doncs semblava que aquell dia es podria veure completament, ja que a una hora de la posta el sol es veia completament i tot i que hi havia núvols prims com sempre, no semblava que haguessin de tapar el sol durant l’hora que quedava. Mira que a mi anar a la platja no em diu res, però és que aquí no era com anar a la platja. Entre palmeres i amb sol ponent-se a l’horitzó aquest era el millor lloc on podia estar.

Però com cada dia, cap a les 18:30h els núvols prims que semblava que no havien de tapar el sol, finalment el van tapar, per lo que un dia mes, l’últim tram de la posta va quedar tapada. Començava a creure que, almenys a aquesta època, cada dia era així, perquè per molt sol que fes durant el dia, per la tarda sempre apareixien els núvols prims que ho acabaven tapant tot.

En qualsevol cas vaig estar passejant per la platja fins ben be les 20h. No era l’únic, doncs altres persones, entre altres la meva veïna, eren per allà també com jo, primer mirant la posta i després passejant junt a l’aigua tranquil·la i aprofitant que la temperatura a aquella hora és molt agradable.

Després vaig tornar a l’habitació a mirar una estona mes blogs sobre la Full Moon Party. En un moment determinat, jo estava amb la música una mica alta, i de cop vaig escoltar que picaven a la meva porta-finestra. Pensava que algú es venia a queixar per la música, però quan vaig obrir era la veïna de l’habitació 4 que em demanava ajuda perquè no podia obrir la porta. La veritat és que tenia el seu truquillo. S’havia de fer força per ajuntar mes les portes i després girar la clau. Jo ja ho sabia perquè a la meva també passava, per lo que de seguida li vaig poder obrir. Menys mal que no es venia a queixar de res.

Cap a les 23h vaig sopar el menjar preparat comprat al 7-eleven, que per cert, havia de començar a pensar en comprar altres coses i sopar també fora perquè ja portava massa dies menjant pasta deshidratada. El tema era que en aquella habitació s’hi menjava tant be des del balcó mirant el mar i la lluna que costava anar a buscar un restaurant.

I finalment, a les 12 de la nit a dormir, que l’endemà ja arribava el dia de la Full Moon Party, el motiu principal de ser en aquella illa.