Aquest era l’últim dia que estaríem a l’illa de La Palma abans d’anar a Tenerife i el vam dedicar bàsicament a buscar cotxe de lloguer a Tenerife i a recollir les coses ja que l’endemà marxàvem ben aviat. Vam dinar per primera vegada a un restaurante de El Paso menjant, a més, un plat combinat de cuixa desossada amb amanida, patates i allioli, el plat més típic espanyol que havíem menjat en tota la setmana, i la veritat és que ens va entrar com mai. Com a curiositat, comentar que en aquell mateix carrer hi havia dos o tres restaurants més i que en un primer moment no ens decidíem per quin anar, fins que em vaig fixar amb quants clients hi havia a cada un i de quin tipus, adonant-nos’en de què només un d’ells era completament ple de gent i a més de gent local, res d’alemanys. Vaig tenir clar que aquell restaurant seria el millor de tots com així va ser, o almenys ens ho va semblar per la quantitat i qualitat de menjar que ens van posar i el preu, doncs aquell plat i una cervesa no va arribar als 10€. Per tant, és bàsic fixar-se amb la quantitat de clients que hi ha en un restaurant i sobretot si aquests son locals, doncs ells son els qui millor saben on es menjar bo i barat.

Per la tarda vam fer les maletes i vam buscar cotxe de lloguer per Tenerife. En relació a això, van passar coses que ni tan sols jo vaig entendre. De primeres, els preus del cotxe voltaven els 50€ al dia, el doble del que ens havia costat el de La Palma i a sobre amb una assegurança molt menys bona. Entre el pare i jo vam buscar una bona estona i els preus no baixaven dels 50€. Però mentre buscava, se’m va ocórrer buscar a Skyscanner, on fins aleshores només havia buscat vols, i em vaig endur una bona sorpresa. Vaig trobar una opció per uns 25€ al dia, ben be la meitat del que havíem vist fins aleshores. A més, per uns 6€ mes al dia tindríem una assegurança a tot risc sense franquicia, una ganga.

Però el més sorprenent és que si intentava fer aquella mateixa reserva directament a la companyia, el preu passava dels 70€ al dia, amb el mateix cotxe i condicions. En veureu-ho vaig pensar que allò que havia vist era un error o una oferta molt puntual que ja havia expirat. Vaig tornar a Skyscanner per fer la cerca de nou i em tornava a sortir la mateixa oferta amb el mateix preu, 25€ al dia. Aleshores vaig fer la reserva a través de Skyscanner i efectivament vaig acabar reservant el cotxe amb l’assegurança a tot risc i sense franquicia per uns 30€ al dia, mentre que fent el mateix directament a la web de la companyia sortia per mes del doble.

Tenia la reserva feta i havia llegit les condicions 8 vegades. Tot semblava correcte però massa bonic per ser veritat. Ja li vaig dir al pare que ens esperéssim qualsevol cosa en anar a buscar el cotxe, com que ens fessin pagar més o que l’assegurança no fos tant bona. En qualsevol cas ja teníem el vol, l’allotjament i el cotxe per Tenerife, totes 3 coses reservades durant els dies que vam ser a La Palma i tot molt barat. Els vols per 36€ cadascú i l’allotjament per 40€ la nit sent una casa unifamiliar de dues habitacions.

Tan sols quedava acabar-nos el menjar que ens quedava i acomiadar-nos de La Palma on ja resultava força difícil fer-hi una vida normal. Sobretot durant els últims dos dies havíem notat un augment de la cendra que feia realment incòmode sortir de casa. Les ulleres eren completament imprescindibles i cada matí havíem de treure un dit de cendra de sobre el cotxe. L’ambient era cada dia més tètric i de tant de fum que hi havia fins i tot semblava que les colades es veien una mica menys. Cada dia hi havia terratrèmols i alguns força forts, de fet em començava a preocupar tant de terratrèmol.

Crec que vam estar-hi durant uns bons dies en què vam poder veure molt més del que esperàvem, i marxàvem també en el millor moment, havent viscut tota aquella complicació de l’últim dia però sense haver-ho de viure més de dos dies.